Van Queensland naar New South Wales - Reisverslag uit Hallidays Point, Australië van Carli en Maria - WaarBenJij.nu Van Queensland naar New South Wales - Reisverslag uit Hallidays Point, Australië van Carli en Maria - WaarBenJij.nu

Van Queensland naar New South Wales

Door: Carli en Maria

Blijf op de hoogte en volg Carli en Maria

03 December 2023 | Australië, Hallidays Point

We zijn al best een eind gevorderd inmiddels! Vanuit ons startpunt in deelstaat Queensland zijn we begonnen in Cairns via Townsville, Mackay, Rockhampton, Hervey Bay en nog een nachtje in Coolum Town, zijn we nu in deelstaat New South Wales beland. We beginnen al aardig te wennen aan onze camper en hebben echt al een heerlijk ongedwongen dagritme, oftewel niets moet alles mag! Na het douchen en ontbijten nog een kopje koffie en daarna weer verder. We geven de diverse holiday parks zoals deze hier worden genoemd, ook telkens een waarderingscijfer waarbij er heus wel verschillen zijn onderling m.b.t. hoe verzorgd deze zijn. Maar ze zijn zeer zeker altijd erg netjes en goed onderhouden maar de ene heeft soms toch nog wat extra’s zoals b.v. een nog mooier zwembad. Onderweg maken we zeker ook allerlei uitstapjes veelal ingegeven door wat Maria (als reisgids van ons tweetjes), telkens opspeurt in de boekjes welke we bij ons hebben. Soms tref je het ook met een spontane ingeving om een aanwijzing langs de weg te volgen! Zo gingen we bij Gladstone via een aanwijzing naar Lake Awoongo, wat een groot meer bleek te zijn alwaar we samen een bakkie koffie dronken. Ook stappen we vaak even bij de Woolworths binnen, waar we dan de boodschappen doen. Aangekomen op de camping genieten van een wijntje, biertje en daarna koken. Er is een driepits gaststel aan boord, dus we hebben meestal een best uitgebreid diner met de complimenten aan Maria[e-1f609]. Na de afwas, welke met de nijvere handen van Carli wordt uitgevoerd, nog een spelletje zoals Scrabble of wat dobbelen en dan naar bed. Het bed blijft overigens ook tijdens de reis gewoon in tact omdat we nog een extra zitje in de camper hebben en gelukkig zitten we meestal toch buiten. Het bed is echt heerlijk ruim en met de airco aan is het ’s nachts goed toeven. Op donderdag 30 november zijn we langs de Sunshine Coast gereden en overnachtten we in Coolum Beach. Een camping direct gelegen aan het strand, daar dan ook heerlijk in zee gezwommen en relaxt op het strand gezeten.

De dag erna stond in het teken van een ontmoeting van een ander Geffens echtpaar, namelijk Geertjan en Kerstel waarvan we wisten dat ook zij bezig waren met een trip door Australië. We hadden via WhatsApp de afspraak gemaakt/ Dus Eumundi Market was de plek om elkaar te ontmoeten. Kerstel is van oorsprong een echte Aussie dus zij kon ons nog enkele prima adviezen geven, welke we zeker gingen uitvoeren later. Zo bijzonder om elkaar te zien en ook dat was oprecht emotioneel, heerlijk goei Geffens volluk onder mekoar – lieve mensen!

Die avond overnacht in Miami Beach aan de Gold Coast; ook hier direct aan het strand en ook hier zie je veel surfers. Er was ook een bruiloftsfeestje bezig in een pub langs de boulevard, en op een gegeven moment kwam het bruidspaar langs ons gelopen en Carli bood aan om zomaar voor hen te zingen. Hij kondigde aan een lied van Frank Sinatra te doen en de bruid gaf aan dat ze dit erg leuk zou vinden want haar onlangs overleden vader was fan van hem. Na een korte uitvoering van A Nightingale sang in Berkley Square werd de bruid overmand door emotie en ze bedankte Carli volop. Was erg mooi om mee te maken (zomaar een Hollander die voor een Aussie zingt). Toen we later die avond nog even met ons beiden op dezelfde boulevard zaten, (daar hadden we n.l. internetbereik), kwam ook de moeder van de bruid heel spontaan nog naar ons toe om te bedanken en te zeggen hoe fijn haar dochter het had gevonden.

Zaterdag naar Coffs Harbour in New South Wales gereden. Onderweg zijn we, (op advies nog van Kerstel), naar Minyon Falls gegaan. Via een hobbelige deels gravelweg, kwamen we boven op een berg bij een spectaculaire waterval, erg indrukwekkend allemaal. Daarna weer veilig “afgedaald” naar toch maar weer de betere wegen. Hier dichtbij de kust ligt ook de motorway M1, welke te vergelijken is met de goede snelwegen van Nederland, dus het rijden schiet echt goed op. Je kunt ook merken dat al rijdend parallel aan de kust, deze omgeving echt toeristisch is. We kwamen zelfs even in een heuse file terecht. Het voelt hier dan ook echt wel een beetje als op onze gebruikelijke reisjes naar Frankrijk en ook de omgeving met bergen en het overige landschap. We blijven nog even in de buurt van de kust op weg naar het zuiden.

• 03 December 2023 - 11:50

Antoinette:

Haha hoe grappig en mooi Carli. Heerlijke verhalen weer en zo fijn dat we een beetje mee mogen reizen!

• 04 December 2023 - 19:54

Bep:

Wat leuk om te lezen hoe jullie genieten.

Ik krijg oom weer zin!

• 05 December 2023 - 10:14

LeoNette :

Mooi verslag. Alle plekken opgezocht en naar Frank geluisterd. Ochtend begon goed.

• 06 December 2023 - 11:45

Cathy:

Fijn om te lezen dat jullie zo aan het genieten zijn.

lieve groetjes ook van Sjef

• 06 December 2023 - 12:05

Willem Van Zantvoort:

Een mooie reis. Sopmmige plaatsen komen me bekend voor en zijn door ons ook bezocht in 2004.

Bijzonder voor het bruidspaar om dat mee te maken!

• 06 December 2023 - 13:41

Ron:

Leuk zo’n ontmoeting met andere Geffenaren

• 06 December 2023 - 16:45

Hans:

Geweldig zo maar een ervaring, top [e-1f44d][e-1f3fc]

• 06 December 2023 - 17:51

Irma En Frank:

Dat is weer een mooie beschrijving van jullie belevenissen!! De mooie natuur en leuke mensen die jullie ontmoet hebben. Super lief Car, dat je het bruidspaar een bijzonder moment mee gegeven hebt [e-1f970].

nog veel plezier en stay save [e-1f618][e-1f618]

• 06 December 2023 - 19:33

Susan/buufke:

Mooi om jullie belevenissen zo een beetje te kunnen volgen, awesome [e-1f60e][e-1f618]

• 07 December 2023 - 04:43

Gerdine Van Boxtel:

Awesome Carli and Maria - lovely that you got to sing - have you stopped at any more Karaoke Bars!

• 07 December 2023 - 20:39

Ria :

Prachtig om jullie te volgen. Tot hoever gaan jullie naar het zuiden? Hele afstanden zijn het. Wij hebben in 2017 de kust gevolgd van Adelaide via Melbourne naar Sidney. Jullie zijn nu niet ver van Sidney meer. Tenminste voor de afstanden daar. [e-1f60f]. The Opera House is geweldig. Veel reisplezier nog, ik blijf jullie volgen.