De eerste dagen in Alexandra en Clyde - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Carli en Maria - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Alexandra en Clyde - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Carli en Maria - WaarBenJij.nu
VIP-Report

De eerste dagen in Alexandra en Clyde

Door: Carli en Maria

Blijf op de hoogte en volg Carli en Maria

15 November 2023 | Nieuw Zeeland, Alexandra

Op maandagochtend na het ontbijt stelde Lianneke voor om naar Wanaka te gaan. Wanaka is een toeristische plaats, kleiner dan Queenstown en ligt ook aan een prachtig en groot meer. Na opnieuw een prachtige tocht van ongeveer een uur, met vele uitzichtpunten, kwamen we in het stadje aan. We hebben eerst wat rond gewandeld en winkels bekeken, waarna we genoten van een heerlijke lunch. Op de terugweg naar huis kwamen we door de “Van Boxtel crescent”, een straat welke vernoemd is naar de ooms van Carli. Men kan hier zelf namen voordragen om te gebruiken in nieuwe woonwijken, en dat voelde natuurlijk erg bijzonder.

De volgende dag bleven we in Alexandra waar we weer naar ’n uitzichtpunt boven in de heuvels reden. Hier hangt ook een enorme klok welke men vanuit het stadje goed kan zien. Daarna nog even naar Anita, een andere nicht van Carli. ’s Middags kwam Jane (de eigenlijke gastvrouw en ook een nichtje) thuis in haar huis, de plaats waar wij dus verblijven. Zij was zojuist terug gekomen van een uitstapje naar Australië. We dronken met z’n allen nog een glaasje wat weer erg gezellig was. Na een lekker diner en een hoop verhalen, op tijd naar bed wat normaal is in Nieuw Zeeland. Op woensdag zijn we met Leon en Jenny (neef van Carli en zijn vrouw) op stap geweest. Leon heeft een wegenbouwbedrijf met best wel een groot machinepark (Heijmans in het klein)! Met hen zijn we naar Cromwell gegaan om o.a. een bouwproject (bouwrijp maken van een nieuwbouwwijk voor de wegenbouwers onder ons), te bezichtigen wat erg netjes was gerealiseerd! Wederom een lekkere lunch en terug naar Clyde waar ze nu nog even wonen want ze zijn volop bezig met de nieuwbouw van een geweldig mooi huis ook in Clyde, een huis voorzien van de nodige moderne snufjes maar heel bijzonder; energie zal gaan worden opgewekt met dieselgeneratoren dit terwijl er zoveel zonneschijn is. Dit bleek een weloverwogen keuze te zijn, en solarpanelen zijn hier nog steeds maar sporadisch aanwezig. Aansluitend zijn we van daaruit met onze eigen huurauto (een kleine Suzuki Swift maar wel gezellig) naar ons “huis” gereden voor een gezellig avondje met Jane.

• 16 November 2023 - 03:58

Gerdine Van Boxtel:

Wow, what a lovely time you are having Maria and Carli - so nice to be visiting everyone and all the lovely places you are going to. Fabulous weather too! Any golf yet!!!!! Love Gerdine xo[e-26f3][e-1f618][e-2764][e-1f3cc]

• 19 November 2023 - 10:44

LeoNette:

Van Boxtel Crescent opgezocht, maar Google kan het helaas niet vinden.[e-1f609]

Het huis waar Leon voor staat, dat is toch nog niet zijn nieuwe huis! Zo te lezen, voel je je bij de familie wel thuis. Mooi om te lezen.

• 19 November 2023 - 15:11

Karin Timmermans:

Hallo Carli en Maria, leuk om jullie vakantie en belevenissen te volgen!

En de mooie foto's te kunnen bekijken.

Veel plezier en een fijne vakantie!

groetjes Gert-Jan en Karin Timmermans