Onze eerste dagen - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Carli en Maria - WaarBenJij.nu Onze eerste dagen - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Carli en Maria - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Onze eerste dagen

Door: Carli en Maria

Blijf op de hoogte en volg Carli en Maria

10 November 2023 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Onze eerste dagen,

Maandagavond heeft Tim ons naar Schiphol gebracht, waarna we na het inchecken en de paspoortcontrole, naar de gate konden gaan. We vlogen met “Fly Emirates” eerst naar Dubai (7 uur vliegen), waar we een korte stop hadden van 2,5 uur en dan door naar Sydney, een vlucht van ruim 14 uur. Na diverse maaltijden, drankjes en verfrissingdoekjes, kwamen we tenslotte aan in Sydney. Ook daar nog een stop van ca. 2 uur om aansluitend door te vliegen naar Christchurch. Hier stond Bronwyn, een vriendin van Lianneke - een nicht van Carli), ons al op te wachten om ons naar het huis van Lianneke te brengen. Wij mochten deze eerste nacht met ons tweetjes in haar huis verblijven want zelf was zij elders voor een uitstapje in Nieuw Zeeland. We hebben gelukkig heerlijk gerust en voldoende goed geslapen. Lianneke zullen we nog ontmoeten maar daarover later meer!

De volgende dag al vroeg de huurauto opgehaald om te kunnen beginnen, aan onze reis om de familie van Carli opnieuw te bezoeken. We moesten een rit van zo’n 370 km maken naar Dunedin. Onderweg hebben we weer ontzettend genoten van het prachtige landschap van Nieuw Zeeland, en meteen beseften we weer ter dege waarom we zo verliefd zijn geworden op dit prachtige land. De highway nr. 1 was de weg welke ons naar het zuiden zou voeren, en zo bijzonder; een dergelijke weg heeft maar 2 rijbanen en soms een stukje 4-baans waar men dan elkaar kan passeren. Na een koffiestop en een lunch besloten we om de “Mouraki Boulders” opnieuw te bezoeken. En ook dit keer waren we onder de indruk van die grote bollen op het strand, het mysterie hoe of dat een twintigtal van deze enorme bollen daar zijn gekomen is nooit opgelost! Daarna kozen we nog voor een prachtige toeristische route, (deze was dus nog weer smaller dan de highway), waarbij we o.a. een erg mooi uitzicht hadden op het strand van de Pacific Ocean. Om 18:00u arriveerden we bij Gerdine, (dochter van oom Toon en tante Antoinette van Carli). Na een drankje [e-1f609], en een heerlijk diner en heel veel kletsen gingen we naar bed voor hopelijk een goede nachtrust, (vreemd bed en een behoorlijke jetlag dus afwachten maar).