Dunedin en Alexandra - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Carli en Maria - WaarBenJij.nu Dunedin en Alexandra - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Carli en Maria - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Dunedin en Alexandra

Door: Carli en Maria

Blijf op de hoogte en volg Carli en Maria

13 November 2023 | Nieuw Zeeland, Alexandra

Onze eerste dag bij Gerdine; starten met een ontbijt met bacon and eggs en daarna nog een lekker kopje koffie een heerlijk begin van de dag! Op weg naar onze eerste sightseeing tour in en rond Dunedin. Eerst naar Signal Hill, hoog in de bergen met een prachtig uitzicht over de stad. Ook zie je de Pacific Ocean waarbij Dunedin volledig omringd is door bergen. Hierna weer op weg naar een ander plek met een spectaculair uitzicht over Port Chalmers, een containerhaven maar ook eentje waar regelmatig grote cruiseschepen aanmeren. Aansluitend naar ’n soort “Intratuin” en heerlijk genoten van een lunch. Toen terug naar huis voor een “power napje” (voor Maria – Carli is al over zijn jetlag heen). Die avond gingen we met ons drietjes naar een Italiaans restaurant, maar eerst gingen we ook nog even kijken in het kantoor van Gerdine wat zich bevindt op een 10e verdieping van een hoge flat met vanuit het kantoor een machtig uitzicht rondom over Dunedin, Na het heerlijke diner nog even naar een karaoke bar (Carli kon het toch weer eens niet laten), maar Gerdine en de andere aanwezigen waren toch zeker onder de indruk hahaha! Terug in het huis van Gerdine nog even zitten kletsen en toen naar bed.

De volgende dag (zaterdag inmiddels), gingen naar “Tunnel Beach”, een hoge heuvel aan de oceaan waar je om beneden te komen, 1,5 km echt enorm steil naar beneden moet lopen over een gravelpad. Vanwege haar knie besloot Maria toch om niet helemaal naar beneden te lopen beseffend dat we ook het hele stuk weer omhoog zouden moeten! Helemaal beneden bleek er een tunnel te zijn uitgehouwen uit een stuk rots om via een steile trap bij het strand te komen. Er werd vermeld dat een vader een eeuw of nog langer geleden, dit zou hebben gedaan voor zijn kinderen om ook het laatste stuk te kunnen bereiken, want juist dat betrof een enorme rots in zee. Daarna nog enkele bezoekjes aan andere “beaches” welke echt enorm mooi zijn, de Pacific heeft een prachtig blauwe kleur.

Zondagmorgen, met zeker ook de bijbehorende familie- emotie, afscheid genomen van Gerdine. Op zaterdag hadden we overigens ook haar zoon Tenson en zijn vriendin nog ontmoet, en daarna op weg naar Alexandra. Dit was een reis van ca. 230 km, waarbij we genoten van het landschap en soms wel stukken van minutenlang, wij als enigen op de weg! Rond half vier kwamen we aan bij het huis van Jane, (nicht van Carli), die enkele dagen later pas thuis zou zijn, maar gelukkig was haar zus Lianneke inmiddels in haar huis om ons te verwelkomen. ’s Avonds waren we door Chrissy, de andere zuster van Lianneke en Jane, voor een heerlijk diner uitgenodigd. Met Shane (de echtgenoot van Chrissy) had overigens Carli ook meteen een heerlijk gesprek over zijn vele muzikale vaardigheden als drummer, met wel heel erg bijzonder het zelf produceren van de trommels. Zijn “daytime-job” bleek het maken van allerlei erg mooie keukenbladen en meubels van een soort plastic te zijn. Hij had zelfs een 3d laser snijder en met zijn vakkennis wist hij dus zelf ook zijn eigen drumstel te maken met heus een fantastische sound! Na een fijne maar lange dag, moe maar voldaan naar bed -> op naar de volgende dag.

• 13 November 2023 - 09:56

Ron:

Prachtige foto’s geven een goede indruk van jullie reis! Boffers.

• 13 November 2023 - 10:23

Antoinette:

Jullie vermaken je prima, dat lees ik wel. Mooie foto's ook! En hoe leuk en fijn om je familie daar weer te ontmoeten. Veel plezier weer.

• 13 November 2023 - 10:24

Harrie/nancy Hendriks:

hoi carli en maria wat fijn om te horen hoe het jullie het maken daar fantastisch

gr van ons [e-1f44c]

• 13 November 2023 - 11:35

Leonette:

Al die trappen op en dan mijn zonnekleppen niet gevonden die ik in 2020 daar in de tunnel verloren ben. Geen video van de karaoke van Carli?

• 13 November 2023 - 11:50

Ans:

Leuk Carli en Maria, fijn zo'n warme ontvangsten. Wel op tijd uitrusten. Gewoon lekker genieten. Groetjes Karel en Ans

• 13 November 2023 - 17:00

Frank En Im:

Lieve vrienden,

wat is het toch fijn om jullie reis zo te volgen. Mooie verslagen en foto's om een goede indruk te krijgen. Geniet samen van deze prachtige trip en natuurlijk ook van de familie down under.

Lieve groeten,

Frank en Im

XX

• 14 November 2023 - 03:31

Gerdine Van Boxtel:

Was lovely having you come and stay with me and a pleasure to show you the sights of Dunedin Carli and Maria. Have a fun time in Alexandra and Clyde - Love Gerdine xo

• 15 November 2023 - 09:21

Anja:

Wat een prachtige foto's zeg! Mooi om te volgen. Geniet er maar lekker van!

Groetjes, Arnold en Anja

• 15 November 2023 - 18:02

Ties En Gerrie:

Hoi Carli en Maria,

Ziet er prachtig uit. Geniet er lekker van.

Groetjes Gerrie en Ties

• 26 November 2023 - 13:31

Tiny En Mai:

Hallo Carli en Maria

Wat leuk dat we mee kunnen lezen met jullie mooi reis verhalen en de familie waar je zo weer aansluit op de koffie.

De foto’s met het prachtige weer zijn iets waar we hier jaloers op zijn. Alles is regen en nat.

Mooie reis verder